خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان:

عزیزانی که برای خدمت پاشنه کشیده‌اند، همت کرده شرایط را بهبود ببخشند

همدان-امام جمعه موقت همدان با اعتراض به وضع بد معیشتی مردم گفت: عزیزانی که پاشنه کشیده‌اند تا خدمت کنند،  همت کرده شرایط را بهبود ببخشند و گرانی‌ها را کم کنند.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۸۶
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام سید هاشم موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج دانش آموزی اظهار داشت: عظمت فردی مانند شهید حسین فهمیده را افراد شهیدشناس و شهیدپرور می‌دانند و باید درباره آن‌ها صحبت کنند.

وی با بیان اینکه امام (ره) فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است  که با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و شربت شهادت نوشید، افزود:  رهبر معظم انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن سالروز شهادت شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است؛ که این جمله عظمت این شهید بزرگوار را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت همدان همچنین درباره هفته پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیرعامل یک نوع دفاع غیر نظامی بوده و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که اگر به اجرا گذاشته شوند می‌تواند جلوی وارد شدن خسارت به مناب، امکانات و منابع انسانی را بگیرد یا این خسارات را کاهش دهد.

وی درباره مسئله صلح امام حسن (ع) نیز با بیان اینکه اگر صلح امام حسن (ع) نبود عاشورا نبود و اگر عاشورا نبود اسلام نیز دیگر وجود نداشت، ادامه داد: امام علی (ع) در نهج البلاغه به مردم توصیه می‌کند که به سمت اهل بیت پیامبر (ص) بروید؛ هر کدام گفتند صلح شما بگویید صلح و اگر گفتند قیام و جنگ شما نیز بگویید جنگ و قیام.

موسوی درباره وقایع  ۱۳ آبان نیز عنوان کرد: در این روز رژیم طاغوت  با تبعید امام (ره) به ترکیه گمان می‌کرد با جدایی انداختن بین امام (ره) و مردم، دیگر اسلام شناخته نشده و تعطیل می‌شود، اما از آنجا که تکیه امام (ره) به خدا بوده و برای رضای او قدم برمی‌داشت توانست عالم را دگرگون کرد.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار نیز گفت: این روز به نام مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده چرا سه واقعه مهم در این تاریخ رخ داده است.

امام جمعه موقت همدان  بیان کرد: توصیه می‌کنم مردم صحیفه نور را مطالعه کنند هرچند خوب است این سخنان امام (ره) جزو منابع درسی دانش‌آموزان شود.

وی درباره وضعیت بازار و نوسان قیمت‌ها نیز افزود:  پیش از این گرانی در بازار سبب شده بود مردم توان خرید نداشته باشند موضوعی که داد مردم را درآورده بود، اما حالا و در دولت جدید این انتظار را ندارند که مرغ ۲۷ هزار تومانی،  ۳۵ هزار تومان شود یا اینکه ارزان کردن ۲ هزار تومانی لبنیات سبب افتخار کردن برخی افراد شود.

موسوی خطاب به دولتمردان با بیان اینکه به معیشت مردم رسیدگی کنید که اگر این مردم نباشند شما هیچ کاره هستید، اظهار داشت: با وجود همه سختی‌ها مردم می‌ایستند و ایمان خود را به این گرانی‌ها نمی‌فروشند چرا که ایمان به خدا داشته و ولایتمدار هستند.

وی با اعتراض به وضع بد معیشتی مردم بیان کرد: عزیزانی که پاشنه کشیده‌اند تا خدمت کنند،  همت کرده شرایط را بهبود ببخشند و گرانی‌ها را کم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات